세계 최초 불교음악 예술가 전문교육학과!

한국음악과

전공과목해설

과목코드 과목명 내용
공연실습 1,2,3,4,6,7,8

PerformanceⅠ,Ⅱ,Ⅲ,Ⅳ,Ⅵ,Ⅶ,Ⅷ

각자가 전공하는 분야를 청중 앞에 발표함으로써 연주가로서의 자질을 기르며 청중들은 연주되는 음악을 보고 들으면서 분석, 평가하는 학문적인 자세와 비판하는 능력을 갖도록 하며 타 전공 분야에 대한 일반적인 소양을 갖출 수 있는 기회를 주며 유능한 음악가로서의 자질을 향상시킨다.

By presenting each major in front of the audience, the audience develops its quality as a performer, has the academic attitude and critical ability to analyze and evaluate music while listening to it, gives the audience the opportunity to have general knowledge of other major areas, and improves its quality as a competent musician.

관현악 1,2,3,4,5,6,7,8

Korean Music OrchestraⅠ,Ⅱ,Ⅲ,Ⅳ,Ⅴ,Ⅵ,Ⅶ,Ⅷ

관현악 Ⅰ,Ⅱ,Ⅲ,Ⅳ,Ⅴ,Ⅵ,Ⅶ,Ⅷ 은 전공실기 시간에 익힌 곡들은 각 악기 전체가 모여서 연주하는 수업이다. 이 시간에 다루는 곡은 영산회상과 불교음악 또는 창작곡 등의 악곡을 다룸으로써 연주자로서의 정신과 기술을 함양시킨다.

Traditional Music Orchestra Ⅰ, Ⅱ, Ⅲ, Ⅳ, Ⅴ, Ⅵ, Ⅶ, Ⅷ cooked on the Major Practice hours together playing songs with each instrument, and the class is full. At this time to deal with the song recalls the Lingshan Buddhist music, such as music or changjakgok kite runner by addressing skills as a psychiatrist shall cultivate.

국악가창지도법

Music Singing Teaching Methods

율자정간보 및 5음 음계 중심의 시창청음을 통하여 독보력을 향상시키고 국악 연주상의 기교 및 표현법을 익힌다.

Mmm yulja jeongganbo and 5 meter reading in the center of the sight glass to improve listening through the traditional music played on the table artifice and learn to hyeonbeop.

국악사 1,2

History of Korean Music Ⅰ,Ⅱ

국악의 음계, 조성, 분류악기, 연주형태 등 국악전반에 걸친 기초를 터득함으로써 이론 및 연주활동의 기틀이 되게 하는 기초교육 과정을 습득한다.

Traditional Music of the scale, composition, classification instruments, such as playing traditional music forms throughout the theory and playing by learning the basics of activity based curriculum is a framework that makes.

국악전공실기 1,2,3,4,5,6,7,8

Korean music major actual technique Ⅰ,Ⅱ,Ⅲ,Ⅳ,Ⅴ,Ⅵ,Ⅶ,Ⅷ

전 교과목들 중에서 가장 긴요한 핵심적 과목으로서 매주 1회씩 교수와 학생간의 개인지도를 통하여 이루어진다. 따라서 교육과정은 학생 각자의 전공에 대한 실기 및 이론의 수준에 따라 신축성 있게 설정되어 체계적이고 효율적인 교육을 통하여 개개인의 음악적 표현수단, 이론의 체계화를 극대화시킨다.

I of course one of the most critical core subjects once a week as a tutor between faculty and students is through the two lures. Thus, courses of study for each student, depending on the level of practical and theoretical elasticity is set so systematic and efficient means of musical expression of the individual through education, organizing and maximizing theory.

글로벌공연예술 1,2

Global performing arts Ⅰ,Ⅱ

한국음악, 불교음악, 불교무용 등 다양한 불교문화예술 전통에 대한 실기와 이론을 주로 수업을 진행하며 글로벌 현장실습을 통해 외국의 문화예술체험 및 문화교류활동을 진행함으로써 불교문화계승역량을 강화시킴과 동시에 이끌어 갈 글로벌 인재를 양성하고자 한다.

Through global field learning, we are planning to strengthen our Various kinds of Korean music, Buddhist music, Buddhist dance, etc Buddhist cultural capabilities and nurture global talent to lead and lead by conducting foreign cultural and artistic experiences and cultural exchange activities.

범패실습 1,2

Buddhist ChantⅠ,Ⅱ

불교음악의 원류라 할 수 있는 범패 등을 직접 배우고 불러보는 시간으로 작법과 민속 불교음악에 이르기까지 전통 불교음악을 총체적으로 실습함으로써 전통을 계승, 발전시켜 불교음악의 현대화에 기여토록 하고자 한다.

You can place the origin of Buddhism beompae music and watching hours of direct call to learn manners and folk music to reach the Buddhist tradition, until the total of the music by practicin Buddhist tradition, Buddhism evolved Sat rock music you want to contribute to the modernization of.

부전공실기 1,2,3,4,5,6

Individual Instruction in MinorⅠ,Ⅱ,Ⅲ,Ⅳ,Ⅴ,Ⅵ

자신의 전공악기 이외에 부수적으로 다른 국악기를 선택하여 그 악기를 다룸으로써 다른 악기에 대한 이해와 실습으로 악기연주능력을 넓히고 폭넓은 기술을 터득케 한다. 또한 합주나 중주 시 다른 악기와의 조화를 생각하도록 한다.

Incidentally, in addition to their major instrument to select different gukakgi by addressing the instrument to other instruments, playing musical instruments in the understanding and practice skills learned Kerala widened to a wide range of technologies. In addition, when an ensemble and quartet harmony with the other instruments should be thinking about.

불교음악론 1,2

Theory of Buddhist MusicⅠ,Ⅱ

우리나라의 전통 불교음악이 전래된 이후 시대적이 음악의 변천과 음악적 양식의 변화 그리고 문화 예술계에 끼친 영향 등을 탐구하여 불교음악의 이해를 증진시키고 체계적이며 역사적인 불교음악을 정립한다.

Korea's traditional Buddhist folk music is the music of the times after the change and the change in musical style and influence on culture and the arts to explore and promote the systematic understanding of Buddhist music and to establish a historical buddhist music.

서양음악사

The Occident of musical history

서양음악의 근본적인 개념 파악 및 이론을 터득함으로써 서양음악에 대한 충분한 이해를 돕고 음악의 학문 세계를 넓힌다.

Understanding of the fundamental concepts of Western music and Western music by learning theory sufficient for understanding and extend the academic world of evil tone.

시창·청음

Sight Singing and Ear Training

율자정간보 및 5음 음계 중심의 시창청음을 통하여 독보력을 향상시키고 국악 연주상의 기교 및 표현법을 익힌다.

Mmm yulja jeongganbo and 5 meter reading in the center of the sight glass to improve listening through the traditional music played on the table artifice and learn to hyeonbeop.

연주캡스톤디자인

Performance Capstone Design

전통 음악의 원형 보존의 당위성과 취업 현장의 수요에 적합한 문화 예술 전문가의 직무 능력을 함양한다. 정악, 민속악, 창작곡 그리고 독주, 중주, 실내악 등 다양한 연주 양식을 실습함으로써 취업 현장에서 활용되는 프로그램 수행 능력을 향상시킨다. 발표자와 반주자 및 스탭의 역할에 대한 책임의식 훈련으로 직무 역량을 실습하고 또한 공개 발표를 통하여 자기 개발 관리 능력을 함양한다.

It fosters the legitimacy of preserving the prototype of traditional music and the job ability of cultural and art experts to meet the demands of job sites. By practicing various forms of performance such as chungak, folk music, creative music, and solo, Jungju, chamber music, etc., it improves the ability to carry out programs used in the job scene. Practice job competency by training the responsibility for the role of presenters, accompanists, and staff, and foster self-development management skills through public announcements.

음악교육론

Theory of Music Education

음악교육론이라 함은 우선 "음악이란무엇인가?"와"교육이란무엇인가?"라는 이른바「음악교육의 본질」을 말하며「음악의 교육적 이념」을 실현하는 예술적이며 논리적인 이론을 말한다. 또한 음악교과수업의 실제와 과정 중심의 평가 등 초.중등 교육과정 내용에 중점을 두며, 학교현장실습을 위한 음악기초교육, 학생정서행동발달, 학교폭력예방 등을 습득하여 음악교사로써의 자질과 역할을 갖추도록 한다.

Music Education means the first, "What is music?" And "What is education?" The so-called "essence of music education" refers to the "philosophy of music education" to realize the artistic and logical theory is to acquire. In addition, the evaluation etc. centering on the actual and process of the class of music subjects and so on. Focus on the contents of the secondary education curriculum, master basic education of music for school field practice, development of emotional behavior of students, prevention of school violence, etc. so that they have the qualities and roles as teachers of music.

음악교재연구및지도법

Music Materials and Techniques

국악교육의 중요성을 인지하고 교육현장에서 학습자 중심의 수준과 흥미를 고려한 국악교육, 교수-학습을 교육한다. 음악 교재분석, 수업안 작성, 교수방법 등 이론적 지식과 실제에 대해 습득하고 현장실습기초부분을 실연함으로써, 학교교육현장에서 적용할 수 있도록 수업시연동영상을 촬영하고 분석하며 이에 대한 피드백이 주어질 것이다.

Traditional Music is the importance of education and training in the field of learner-centered education level and interests considering the traditional music. Teaching and learning to teach. Lessons such as music teaching material analysis, creation without classes, teaching methods, etc., master theoretical knowledge and actual, and demonstrate the basic part of on-site practical training so that it can be applied at the school education site A demonstration movie is taken and analyzed, and feedback on this is given.

음악논리및논술

Logics and Essay for Music

음악관련 글을 분석적, 비판적으로 읽고 창의적인 문제해결능력을 키우며, 주어진 주제에 대한 자신의 생각을 구조화시켜 논리적으로 작성할 수 있는 연습을 한다.

Analyze and critically analyze music related articles, nurture creative problem solving skills, practice to create your own ideas structurally and logically on given themes.

작법무이론 1,2

Buddhist Dance theoryⅠ,Ⅱ

작법무는 나비춤 18가지, 바라춤 7가지, 타주춤 1가지, 법고춤 1가지 등을 지칭하며 이에 대한 이론학습 빛 분석형태의 목표를 둔다.

Buddhist dance has purpose to study of the theory and analyze the form of 18 Butterfly Dance, 7 Small Cymbals, 1 Tajumu and 1 Beopkko Dance.

장구반주법 1,2

Manner of accompaniment Janggu Ⅰ,Ⅱ

한국음악의 무악, 판소리, 산조 ,궁중음악, 농악 등의 장단을 실기를 통해 이해하고 각자의 전공을 이해하는데 도움을 주며 반주자로서의 능력을 배양케 한다.

Music of Korea court dance and music, p'ansori, Sanjo, court music, including rhythm peasant and self-understanding through practical help in understanding the major jumyeo capacity building as an accompanist to Kerala.

한국음악과전공진로탐색

Career Exploration of Korea Music Majors

국악의 이론과 작곡 그리고 성악, 기악 또한 불교무용과 범패 등을 전공하는 한국음악과 학생들은 대체로 공연으로써 자기 전공을 표현하게 된다. 이 때 수반되는 장르가 예술경영, 예술기획, 연출, 무대디자인, 음향, 조명, 무대미술, 소품 등이다. 자기 전공분야를 여러 가지 장르를 활용하여 더욱 돋보이게 하는 것은 물론, 본인의 적성에 따라 전공 이외의 분야에도 폭넓게 관심을 가짐으로써 다양한 전공진로를 모색하고자 한다.

Students majoring in Korean music including the theory and composition of Korean classical music, vocal music, instrumental music, Buddhist choreography and chant express their specialties as an alternative performance. Genres such as art management and planning, direction, stage design, sound, lighting, stage art and props are accompanied for their performances. Students try to make their performances unique by applying various genres to heir major. They also show broad interests to outside of their major to diversity their career options in future.

한국음악과취업세미나

Korea Tradition department Employment Seminar

취업 가능한 분야를 제시하고 이를 바탕으로 학생 스스로 현장을 조사 탐구함으로써 취업에 필요한 조건을 사전에 준비 하도록 유도하여 문화 예술 전문가로 양성하고 취업 가능성을 제고한다. 취업에 필요한 준비를 취업 현장의 수요를 고려하여 현실적 여건과 연계되도록 지도한다. 종합적 분석 능력과 지속적인 자기 계발 및 관리 능력이 함양 되도록 포트폴리오 작성을 지도한다.

Providing potential field in Korea music industry students will be encouraged to visit and find the actual conditions which will enable them to understand better and prepare for the job. In the end students will develpo their capability as a cultural artistic professional in Korea traditional music. Students will be encouraged to understand the reality in the field of Korea traditional music industry and utilise its understang into job opening. Ability to analize the real field situation and continuously developing students' potential as professional will lead them to most suitable potfolio.

합창·합주지도법 1,2

Manner of teaching chorus and ensembleⅠ,Ⅱ

지휘를 할 수 있는 대상은 합창단과 관현악단이 있다. 합창단과 관현악단에 대한 지휘는 성격에 있어서 다소 차이가 있지만 지휘를 통해 악단의 연주를 통솔할 수 있도록 하고 리듬 읽기, 박자 젓기, 음정읽기 등의 실습을 통해서 악단 지휘 시 각 파트간의 균형과 조화를 조절, 형상하여 작품을 만드는 능력을 배양한다.

Be conducting the choir and orchestra are the target. For choir and orchestra conductor can come to a somewhat different character, but conducting a performance of the band to leadership and rhythm reading, time rowing machine, pitch and reading, through the hands of the orchestra conductor at the balance and harmony between the parts regulate, shape and incubate the ability to make the work.

화성법 1,2

harmonyⅠ,Ⅱ

화성실습을 위하여 숫자가 주어진 Bass위에 상3성을 붙이거나 Choral선율에 F3성을 붙이는 Soprano, Alto, Tenor, Bass의 4성율 부로 된 화성법을 강의한다.

Mars given the number to practice on the 3 stars on Bass Choral attach or put a melody F3 star Soprano, Alto, Tenor, Bass's four-part hwaseongbeop seongyul are presented.